Thursday 10 March 2011

Pandai Berjanji...Pandai La Buat

Assalamualaikum...

"Cakap siang pandang-pandang, Cakap malam dengar-dengar"

Pernah dengar x peribahasa kat atas nie...OH NO!!!...tengok peribahasa nie aku teringat kejadian tengah hari tadi...kisahnya macam nie...............jeng3 

Malam sebelum kejadian

Time nie aku tengah tengok tv...tup2 iklan plak...owhhh no!!...iklan tv sekarang nie lama sangat...sempat kalau nak pergi main bola 1 game(hiperbola)...hahaha...well dalam bosan2 nih aku terpandang adik lelaki aku...aku pun cakap cam nie kat dia

"Esok nak balik sekolah call la abang,abang pi ambik"  (baik btul abang dia.. ^_^)

"x nak la...baik naik bas, naik bas lagi selamat dari naik ngan abang"  (ceitt..sombong)

Tengahari esoknya 

Aduhhh!!! Apsal sakit perut tiba2 nie...dengan hati yang sayu aku pun terpaksa la "mengorbankan" game aku..hahaha..aku tengah main game time tue...

And then tiba2......

"Pi ambik adik kat sekolah...dia call tadi"

Ohh no!! Mak aku suruh ambik adik aku...Aku x sempat lagi nak melabur...haha...jatuh saham aku...hahahah...
Demi adik,aku tahan la dulu...kesian kat dia..mesti kena tinggal dengan bas lagi la nie...haishh

Disebabkan x sempat melabur tadi aku pun terpaksa la memecut umpama Valentino Rossi (mengarut lagi..hahaha)...x sedar aku meter speed kat mana...yang aku tau memang laju...aku ja yang memotong tapi tidak dipotong...hahaha

Sampai ja kat sekolah adik aku...tiba2 aku ternampak bas adik aku baru sampai...

"cehhh...budak nie suruh aku ambik buat apa...kan bas ada...aku sekeh gak kpala dia satgi..haha"

And then bila adik aku sampai aku pun tanya dia...

"Hey U...what the hell U are calling for me to pick2 U up" 

ehh2...silap...kasar sangat bahasa tue...haha :D 

"Aikkss..tue bukan ada bas...sebab pa suruh abang mai ambik??"
"Semalam kan abang kata nak ambik (muka innocent)"

Hohoho...dalam hati aku tuhan je la yang taw...semalam sombong bukan main...lagipun aku melawak ja malam tue....sekolah dia jauh kut dari rumah...haha..

Aku pun bawak la dia balik...sampai rumah...nak melabur pun saham x "aktif"...keh3 :p

p/s: Moralnya, lain kali nak berjanji time malam tengok dulu dia dengar ke x...kalau x dengar...janjilah nak beli mercedez sebijik kat dia...hahaha...kalu dengar...pikir2 la akibatnya...hohohohoh

2 comments:

  1. lain kali jangan berjanji. kalau dah janji, ianya perlu ditunaikan.. hehehe

    10 Day You Challenge - Secrets

    ReplyDelete
  2. hehe...pengalaman mematangkan kita...

    ReplyDelete